Stressinhallinta

Hengähdyshetkiä®-palautumisvalmentaja Satu Ajanko

Kaipaatko taukoa? Onko stressinhallinta vaikeaa? Olet oikeassa paikassa.

Olen stressinhallinnan ja palautumisen valmentaja Satu Ajanko, ja olen täällä sinua varten. Olen kanssakulkijasi silloin, kun arjen kuorma tuntuu turhan suurelta yksin kannettavaksi ja ohjaajasi oikean, sinulle parhaan polun löytämisessä. Valmennusteni avulla löydät työkaluja juuri sinun stressikuormasi taltuttamiseen ja palautumisesi tueksi.

Tarjoan sekä yksilövalmennusta että Hengähdyshetkiä®-tunteja yrityksille. Astu peremmälle tutustumaan valmennuksiini.

Tehdään tästä paremman loppuelämäsi ensimmäinen päivä!


SATU

Olen stressinhallinnan ja palautumisen valmentaja Satu Ajanko. Hengähdyshetkiä®-palautumisvalmentajaksi valmistuin alkuvuodesta 2021.

Itselläni on taustalla jo yli 20 vuotta yrittäjyyttä asiakaspalvelualalla. Vuonna 2019 toteutin pitkäaikaisen unelmani ja valmistuin joogaopettajaksi, ja olenkin kampaamotyöni ohella toiminut myös joogaopettajana siitä lähtien.

Stressi ja ajoittain kovakin kuormitus on näin perheellisenä pienyrittäjänä tullut vuosien mittaan hyvin tutuksi. Sekä omat kokemukseni että työni kautta kohtaamieni ihmisten tarinat antoivat lopullisen sysäyksen hakeutua pitkän pohdinnan jälkeen Villa Mandalan Hengähdyshetkiä®-koulutukseen. Uskon, että hektisen ja kuormittavan arjen keskellä useimmille meistä tekisi hyvää pysähtyä hetkeksi ja palata juurilleen pohtimaan, millaista juuri itselle on hyvä elämä ja miten sitä kohti olisi mahdollista edetä.

Minä lupaan olla kanssakulkijasi ja ohjaajasi näiden pohdintojen äärellä. Jos sinusta tuntuu siltä, että arki on kuormittavaa, ahdistavaa ja uuvuttavaa eikä elämäsi ole sellaista kuin haluaisit sen olevan, ole yhteydessä. Mietitään yhdessä, mitkä ovat ensiaskeleesi kohti rennompaa ja parempaa elämää.

Voit olla minuun yhteydessä joko puhelimitse 044 241 6697 tai sähköpostilla satu.ajanko@satya.fi

Stressinhallinnan ja palautumisen valmentaja Satu Ajanko
Palautuminen

VALMENNUKSELLA KOHTI JAKSAVAMPAA ARKEA

Tuntuuko sinusta usein uupuneelta, ärtyisältä tai rasittuneelta? Onko päässäsi avoinna koko ajan satoja välilehtiä, joita yrität kuroa suljettavaksi aamusta iltaan? Tuntuuko, ettet ehdi vapaahetkinäsi palautua työn tai muuten raskaan arjen kuormituksesta?

Et ole yksin.

Joskus arjen kuorma tuntuu turhan raskaalta kantaa yksin – eikä ihme. Nykyajan kiireinen elämänrytmi ja vaatimustaso on kaukana siitä, mihin meidät ihmiset on luotu. Vaikka tietty määrä stressiä on meille hyödyllinen ja alulle paneva voima, voivat jatkuva kiire, henkinen paine ja tarve suorittaa pitkittyessään johtaa sekä psyykkisiin että fyysisiin ongelmiin. Mitä pidemmälle vaikea stressitila ehtii kasvaa sitä vaikeampaa siitä on palautua.

Jokaisella on omat keinot palautumiseen ja minä palautumisvalmentajana voin auttaa sinua löytämään omasi. Pitkäkestoisesta stressistä palautumiseen tarvitaan elämäntapamuutoksia, rennompaa, tasapainoisempaa ja terveempää elämänasennetta, jotka parantavat fyysistä ja psyykkistä hyvinvointia.

Stressiä voi ja kannattaa ennaltaehkäistä! Tarjoan matalan kynnyksen apua arjessa jaksamisen haasteisiin jo ennen kuin paukut ovat ihan loppu. Valmennuksista saat juuri sinulle räätälöidyn työkalupakin jaksamisesi ja hyvinvointisi tueksi. Ota yhteyttä, niin suunnitellaan sinulle sopiva stressinhallinnan ja palautumisen valmennus. Valmentajana olen kanssakulkijasi, kun kuorma tuntuu turhan suurelta kantaa yksin ja  tarvitset siihen tukea. En ole psykologi tai psykoterapeutti enkä korvaa lääkärin palveluja, mutta voin auttaa sinua palautumaan ja jaksamaan ennaltaehkäisevästi ja kulkea apuna terveydenhuollon ammattilaisten rinnalla. Tarvittaessa ohjaan sinut eteenpäin muiden ammattilaisten avun piiriin. Luonnollisesti olen vaitiolovelvollinen.

STRESSINHALLINTA JA VALMENNUKSET

Tarjoan sekä yksilövalmennuksia että Hengähdyshetkiä®-tunteja yrityksille.

Yksilötapaamisten hinnasto

  • 3x tapaaminen 210€
  • 5x tapaaminen 325€

Hinnat sisältävät alv 24%

Valmennuksen voit maksaa myös erissä. Kysy tarjousta myös laajemmasta valmennuskokonaisuudesta. Suosituskerrat tapaamisille 3-10 kertaa.

Tapaamisten kesto 75-90 min

Tapaamiset onnistuvat lähitapaamisina tai etänä, esimerkiksi Teamsin kautta. Sovimme tapaamiset aina juuri sinulle sopivalla tavalla.

Tapaamisten kulku

Ennen ensimmäistä tapaamista saat alkukartoituslomakkeen, jonka pohjalta lähdemme selvittämään omia stressitekijöitä ja suunnittelemaan palautumiskeinoja. Tapaamisiin kuuluu sekä keskustelua, kehollisia harjoituksia, hengitysharjoituksia että keskittymisharjoituksia. Harjoitteita tehdään myös arjessa tapaamisten välillä.

Yrityksille

Voimme räätälöidä Hengähdyshetkiä®-tunteja. Myös stressinhallinta ja palautuminen onnistuu juuri sinun yrityksesi tarpeisiin. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

Kenelle valmennukset sopivat?

Sinulle, joka olet väsynyt, ahdistunut tai uupunut. Sinulle, joka kärsit univaikeuksista, tunnet menettäneesi elämänhallinnan, elät kuormittavaa arkea tai etsit uutta suuntaa. Sinulle, joka etsit työkaluja palautumiseen, kärsit keskittymisvaikeuksista, kiireestä tai ärtyneisyydestä ja sinulle, joka kaipaat ehkä lisää iloa ja energiaa arkeesi. Tapaamiset vaativat sinulta sitoutuneisuutta ja ymmärrystä siitä, että muutoksia ei saada aikaan, jos ei vanhaa toimintatapaa ei muuteta. Tässä muutoksessa olen sinun tukenasi ja kanssakulkijanasi.

Stressinhallinta
Rentoutuminen

STRESSI

Stressi voi oireilla monella tavoin. Mitä pidemmälle tilanne etenee, sitä vaikeampaa palautumisesta tulee. Ota yhteyttä hyvissä ajoin, niin räätälöidään juuri sinun käyttöösi stressinhallinta ja palautumisen työkalupakki, joka auttaa sinua jaksamaan arjen haasteissa.

Stressi on…

– kokonaisvaltainen kokemus, psyykkinen ja fyysinen. Stressikokemus syntyy kun omat voimavarat eivät riitä toimimaan tietyissä tilanteissa. Tämä seuraus voi tulla äkillisesti tai pitkän ajan kuluessa. Jokainen kohtaa elämässään jossain kohtaa stressiä. Stressiä on mahdotonta välttää koska altistumme koko ajan, stressitekijöitä on nyky yhteiskunnassa kaikkialla.

– ärtyneisyyttä, masentuneisuutta, vaikeuksia kokea pettymyksen tunteita, ahdistuneisuutta, rauhattomuutta, väsymystä, haluttomuutta, hajamielisyyttä, keskittymisvaikeuksia, muistivaikeuksia, sosiaalista eristäytymistä, yliaktiivisuutta

– niska-hartiaseudun jumituksia, päänsärkyä, huimausta, vatsavaivoja, flunssakierteitä, selkävaivoja. Aina ei ymmärretä kiinnittää huomiota vaivojen syihin, vaan hoidetaan vain oiretta. Pitkittynyt stressi voi kuitenkin altistaa myös monille fyysisille vaivoille.

– aivoille uhkatila. Elimistön evoluutiossa kehittynyt stressinsäätelyjärjestelmä antaa meille toimintakykyä vaaran uhatessa: syke nousee, verenpaine kohoaa, hengitys kiihtyy, lihakset jännittyvät, ruuansulatus hidastuu, hikoilu kiiihtyy, ja aistit herkistyy. Tämä stressireaktio voi jäädä päälle, toimimaan ylikierroksilla, viikkojen, kuukausien, jopa vuosien ajaksi. Elimistön stressitila ja ylivireystila voi jatkua meissä pitkään ennen kun huomaamme sen tuomia muutoksia terveydentilassa.

Jotta saadaan mieli rauhoitettua, pitää saada rauhoitettua keho.

Keho saadaan rauhoitettua lempeillä liikkeillä mm. hengityksen tahtiin, hengitysharjoituksilla, keskittymisharjoituksilla. Juuri näihin harjoituksiin Hengähdyshetkiä®-valmennuksessa keskitymme.

Hengitys on tie kehon ja mielen väliselle palautumiselle. Hengitysharjoituksissa ja kehoa palautumaan auttavissa liikkeissä säännöllisyys on avaintekijä.

OTA YHTEYTTÄ

Hengähdyshetkiä®-palautumisvalmentaja Satu Ajanko

Rantakatu 15, 23500 Uusikaupunki

puh: 044 241 6697

email: satu.ajanko@satya.fi

REFERENSSIT

Osallistuin Sadun valmennukseen löytääkseni uusia keinoja stressinhallinta- ja univaikeuksiin. Työni on aika stressaavaa ja nopeatempoista ja huomaan, ettei elimistöni palaudu kunnolla. Satu on valmentajana kuunteleva, mutta myös kyseenalaistava. Hän osaa huomioida asiakkaan tarpeet ja hänen luonaan tuli rauhallinen olo. Tärkeimpiä asioita mitä valmennuksesta sain, oli konkreettiset hengitys- ja rentoutumisharjoitukset, joilla rauhoitetaan parasympaattista hermostoa. Opin myös haastamaan omia ajatusmallejani. Suosittelen lämpimästi Sadun Hengähdyshetkiä- valmennusta kaikille, jotka kaipaavat arkeensa keinoja hallita stressiä ja univaikeuksia.

”Sanna, 45, hallintopäällikkö”

Halusin Sadun valmennuksen kautta oppia löytämään hengähdyshetkiä kiireisen ja täyden arjen keskeltä ja löytää keinoja rauhoittaa sekä mieleni että kehoni arjen puserruksessa. Sadulta sain konkreettisia keinoja arkipäivieni jaksottamiseen, mielen tyhjentämiseen ja rentouteen. Keholliset harjoitukset ja valmennuksessa tehdyt tehtävät avasivat oman mieleni ymmärtämään konkreettisesti, miten voisin pienillä teoilla parantaa elämänlaatuani.

Suosittelen Sadun valmennusta jokaiselle matalan kynnyksen avuksi arjen ja oman mielen hallintaan.

“Päivi, 39, yrittäjä”